5 Temmuz 2010 Pazartesi

Update Continue Vol.2

Düşünelim bakalım sonra neler oldu...
Hmm bu dönem aldığım derslerden bahsedelim biraz da. Bu dönem brand management & strategy, PR, Statıstıcs ve Integrated Marketing Communications alıyorum. Favorim ilki ( brand management). Hocamız Mc Cann Erickson, Microsoft gibi markalarda çalışmış şimdi kendi danışmanlık şirketi olan 40 yaşlarında biri. Ama ilginç bir kişilik. Networkleri pek sağlam. Her hafta işlediğimiz case lerler ilgili guest speaker davet ediyor. Mesela National Geographic mi o hafataki case, gidiyor NG'in ajansından birini getiriyor ya da marka tarafından. Önceleri komik oluyordu çünkü case'ler genellikle rakip ile karşılaştırmalı ve biz çoğunlukla rakibi daha başarılı buluyoruz. Markayı eleştiriyoruz filan dersin son yarım saatinde Ed ( hoca) diyor ki: keşke şu markanın neden böyle hatalar yaptığnı brand manager'ından duyabilsek! Pat diye en arka sıradan adam ya da kadın iniveriyor:) Biz tabii soru yağmuruna tutuyoruz...
Diğer dersler de fena değil, mesela PR dersi... PR benim kafamdaki daha doğrusu Türkiye'de bize enpoze edilenden çok farklı ve değerli bir yerde burada. Bizde de öyle olacak web güçlendikçe önümüzdeki 5 yıllık süreçte bence. Markaların kendi söylediklerine yani klasik reklam anlayışına güven azaldıkça PR değer kazanıyor. Hem online hem offline alanda. E tabii PR profesyonellerinin de hatası yok değil bu konuda. PR'ı sadece basın bülteni gönderim habercileri yemeğe çıkarmak olarak görme devri çoktaaan geçmişte kaldı. PR dersi gerçekten vizyon anlamında çok faydalı oldu. IMC ( integrated marketing com.) ise daha "genel" bilgi dersi. Henüz bilmediğim yeni bir şey duymadım ama reklamı diğer promosyon çözümlerinden ayırma çabası ya da "tanımlama" çabası biraz kasmaca geliyor bana. ayırmak yerine aralarındaki bağı güçlendirmektan yanayım ben...
Istatistik çooook komik bir ders:) ilk ders girdim hoca debelene debelene bir şeyler anlatıyor allah allah diyorum kulağa çok tanıdık geliyor ama çok komlpex bişi heralde insanlar bir ciddi bir anlamaya çalışıyor. Dersin sonunda bir baktım anlattığı şey aritmetik orta!!! Tüm bileşenleri topla, katılan sayısına böl! Bildiğin aritmetik orta! Bildiğin konuda komik oluyor da bilmediğin konuda öyle komplex hale getiriyorlar ki başka türlü 3 dakikada anlayacağın konuyu 3 saatlik derste anlayamıyorsun. Biraz karmaşık anlayacağınız...
Derslerle ilgili yazabileceklerim sanırım bu kadar sırada neler var bakalımmm....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder